Kuidas alustada elukestva liikumisega?

„Ma ei saa!“ – kas me ei mõtle ja kuule seda fraasi liiga tihti, kui räägime või mõtleme oma füüsilise vormi parandamisele. „Mul on nii palju tööd. Mul on põlved haiged. Mul on selg haige. Mul on väikesed lapsed. Mul on…“ Me oleme äärmiselt leidlikud vettpidavate õigustuste leidmisel, et mitte murda oma tervisthävitavat ja samas mugavat rutiini. Loomulikult ei ole me tekkinud olukorraga rahul ja räägime sõpruskonnas pidevalt, et peaks rohkem liigutama, jah, kuid ma ei saa, sest mul on „see“ või „too“. Ja lähemalt vaadates selgub, et tõesti – meil kõigil on oma „see“ või „too“. Samal ajal on osad inimesed kuidagi kõigi painajate kiuste leidnud võimaluse liikumisharrastuseks.

Mida me siis valesti teeme või mida me peaksime tegema, et ka meie saaksime rohkem liikuda? Järgnevalt on järjestatud lihtsad põhimõtted, mille järgi liikudes peaks ka pikalt liikumisest kõrvale jäänud täiskasvanu ilma tervist kahjustamata taas parema vormi saavutama.

Nõuanne 1: Otsusta, millised spordialad Sulle meeldivad!

Mõtle enda jaoks hästi läbi, millise liikumisharrastusega Sa soovid tegeleda. Osadele meeldib üksinda sporti teha, et saaks igapäevasest töövadinast korrakski puhkust. Teised aga ei suuda üksinda lillegi liigutada ja soovivad tingimata, et treeningul oleks kindel aeg ja seltskond. Üldiselt meeldib inimesele tegeleda liikumisega, milles tal noorena rohkem edu oli: noorena hea vastupidavusega hiilanuid meelitavad vastupidavusalad, heade jõunäitajatega inimestele meeldib jõusaalis käia, liikuvad ja osavad armastavad sportmänge või tantsulisi treeninguid ja paljusid huvitavad erinevad kahevõitlusalad.

Nõuanne 2: Kontrolli tervist!